Vigtigste Morgenmix Wall Street Journal-medarbejdere bad redaktionen om mere nøjagtighed. Bestyrelsen beklagede 'annuller kultur'.

Wall Street Journal-medarbejdere bad redaktionen om mere nøjagtighed. Bestyrelsen beklagede 'annuller kultur'.

Mere end 280 Wall Street Journal-medarbejdere og Dow Jones-ansatte underskrev et brev i denne uge, hvor de citerede bekymringer over meningssektionens manglende faktatjek og gennemsigtighed.

Dage efter hundredvis af Wall Street Journal-medarbejdere underskrev et brev redaktionen opfordrede til en klarere afgrænsning mellem forretningens nyheds- og meningsopdelinger, under henvisning til bekymringer over sidstnævntes manglende faktatjek og gennemsigtighed, og redaktionen havde et skarpt budskab til sine kolleger.

Disse sider vil ikke visne under aflysningskulturpres, læs underoverskriften på En note til læserne der blev offentliggjort online torsdag aften.

Det var formentlig uundgåeligt, at bølgen af ​​progressiv aflysningskultur ville ankomme til Tidsskriftet, som det er tilfældet ved næsten alle andre kulturelle, erhvervsmæssige, akademiske og journalistiske institutioner. Men vi er ikke New York Times, hedder det i notatet, der henviser til Times's sektion med indskrænkede meninger, som har set to højtprofilerede fratrædelser i de seneste uger efter sin beslutning om at offentliggøre en kontroversiel udtalelse fra senator Tom Cotton (R- Ark.) i sidste måned.

Redaktøren for New York Times' redaktionsside træder tilbage efter tumult over Cotton-op-ed

Kritikere kaldte dog hurtigt redaktionens svar op og hævdede, at den misrepræsenterede de faktiske krav i brevet ved at fremstille det som et forsøg på at kvæle konservative synspunkter.

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

Ifølge en lækket kopi af brevet delt på Twitter i torsdags, var chef blandt personalets anmodninger et ønske om fremtrædende etiketter på redaktioner og op-eds, hvilket indikerer, at tidsskriftets meningssider er uafhængige af dets nyhedsafdeling. Mens brevet også bad om faktatjek og en ægte forpligtelse til gennemsigtighed, udfordrede det ingen steder den redaktionelle sides ret til at give meninger og analyser.

Inden for få timer efter, at redaktionen havde offentliggjort sit notat, talte mere end et dusin medieeksperter og journalister, inklusive mindst to Journal-medarbejdere, offentligt imod det og forsvarede brevet, som blev underskrevet af mere end 280 journalister, redaktører og andre Dow Jones medarbejdere.

For at kalde brevet, som jeg underskrev, er et eksempel på 'annulleringskultur' en grov fejlkarakterisering, siger Journal-reporter Lauren Weber tweeted .

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

Dustin Volz, en anden Journal-reporter, tilføjet , Vi opfordrede specifikt ikke til at annullere noget.

Brevet anmoder om beskedne ændringer for mere tydeligt at mærke meningsartikler, skrev han på Twitter.

Frustrationer over Journalens meningssektion og dets til tider afslappede forhold til fakta har længe ulmet i avisens nyhedsafdeling, tidligere højtstående Journal-redaktør Bill Grueskin fortalte Vanity Fair . Men i årevis var disse brokken dæmpet, sagde Grueskin.

Det hele ændrede sig i denne uge.

Midt i et større regnskab, som redaktioner over hele landet står over for om mangfoldighed og inklusion, blev det lange brev med detaljerede bekymringer om redaktionssidens indhold sendt til tidsskriftets udgiver, Almar Latour, tirsdag. Journalens chefredaktør, Matt Murray, blev også kopieret på brevet, rapporterede avisen .

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

Som journalister og tilhængere af det første ændringsforslag kender vi værdien af ​​en meningsside for udsendelse af synspunkter, begyndte brevet. Men Opinions manglende faktatjek og gennemsigtighed og dens tilsyneladende tilsidesættelse af beviser underminerer vores læseres tillid og vores evne til at opnå troværdighed med kilder.

For at illustrere dets pointer henviste brevet til tidligere artikler, herunder en op-ed i juni udgivet af vicepræsident Pence med titlen, Der er ikke en Coronavirus 'Anden bølge' og et andet meget læst stykke fra den måned, Myten om systemisk politiracisme .

Ifølge brevet offentliggjorde opinionsredaktører Pences udtalelse uden at kontrollere regeringstal og tilføjede, at artiklen senere blev ændret med en rettelse, efter at en føderal medarbejder med kendskab til tallene klagede og Journal rapporterede om fejlen.

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

Brevets forfattere var lige så foruroligede over klummen om racisme i retshåndhævelsen, idet de skrev, at op-eden selektivt præsenterede fakta og trak en fejlagtig konklusion ud fra de underliggende data. Artiklen var blandt tidsskriftets mest læste artikler i juni måned, bemærkede skribenterne.

Flere farvede ansatte talte offentligt ud om den smerte, som denne udtalelse påførte dem, stod der i brevet. Hvis virksomheden mener det seriøst med at støtte sine farvede medarbejdere bedre, bør den som et minimum hæve Opinions standarder, så misinformation om racisme ikke offentliggøres.

Brevet kaldte også udtalelsessektionen for at sætte journalisters sikkerhed i fare. I et tilfælde sagde brevet, at en medvirkende skribent fejlagtigt hævdede i et tweet, at en af ​​vores mellemøst-baserede journalister havde venner i Det Muslimske Broderskab. Journalisten, der var blevet målrettet, arbejdede ofte i Saudi-Arabien, som betragter Det Muslimske Broderskab som en fjende, hedder det i brevet.

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

Medlemmer af redaktionen fik at vide, at Opinion-siden gik med til at stoppe med at bruge denne bidragyder, men han var tilbage måneder senere og skrev for sektionen, stod der.

Forfatterne foreslog adskillige ændringer, herunder måder til tydeligere at adskille nyheder og meningsindhold på tidsskriftets hjemmeside. Derudover anbefalede brevet, at Journal-reportere ikke skulle irettesættes for at skrive om fejl offentliggjort i Opinion, uanset om vi gør disse observationer i vores artikler, på sociale medier eller andre steder.

Som svar på brevet tirsdag roste Latour tidsskriftets tilgang til at opdele sine nyheds- og meningssektioner.

Vi er stolte af, at vi adskiller nyheder og meninger i The Wall Street Journal og forbliver dybt engagerede i faktabaseret og tydeligt mærket rapportering og meningsskrivning, Latour fortalte Journalen . Vi værdsætter de unikke bidrag fra vores Pulitzer-prisvindende meningssektion til tidsskriftet og til samfundsdebatten i USA og videre. Vores læserskare i dag er større end nogensinde, og vores menings- og nyhedsteam er afgørende for den succes. Vi ser frem til at bygge videre på vores fortsatte og fælles engagement i stor journalistik i The Wall Street Journal.

Annoncehistorien fortsætter under annoncen

I mellemtiden arbejdede redaktionen på sit eget forsvar, og det slog igen torsdag.

Redaktionen noterede sig en bekymring for, at brevet måske vil få os til at ændre vores principper og indhold, og skrev, at det er på sin plads med tryghed.

I kollegialitetens ånd vil vi ikke svare i naturalier til brevunderskriverne, skrev de. Deres bekymringer er under alle omstændigheder ikke vores ansvar.

Notatet forklarede det eksisterende skel mellem nyheder og mening og tilføjede, at da et flertal af Journal-reportere forsøger at dække nyhederne retfærdigt og midtvejs, tilbyder meningssiderne et alternativ til de ensartede progressive synspunkter, der dominerer næsten alle nutidens medier.

Historien fortsætter under annoncen

Det konkluderede så i en trodsig tone: Så længe vores indehavere giver os det privilegium at gøre det, vil meningssiderne fortsætte med at offentliggøre bidragydere, der siger deres mening inden for traditionen med energisk, begrundet diskurs. Og disse spalter vil fortsætte med at fremme principperne om frie mennesker og frie markeder, som er vigtigere end nogensinde i det, der er en kultur med voksende progressiv konformitet og intolerance.

Reklame

På sociale medier, kritikere afslog meningssektionens svar, med én person beskriver det som snildt.

Andre foreslog, at redaktionens notat kun forstærkede påstandene i brevet.

mand tapet til flysædet

WSJ reagerer på sit eget personale og siger korrekt, at dets meningssider var fyldt med unøjagtigheder ved unøjagtigt at beskylde dem for at påtvinge 'annulleringskultur' på dets nyhedsrum, tweeted Jessica Huseman, journalist hos ProPublica. Manglende professionalisme til side, det beviser præcis pointen med det originale brev.